Takdir Seorang IBU Ditinggalkan Hidup Sendirian Di Rumah Kebun

Sedangkan anak-anak tinggal jauh dikota, Ibu tua itu meningg4l dunia didalam biliknya sendirian tanpa diketahui oleh sesiapa pun.

Setelah 3 bulan baru lah anak- anaknya mengetahui, namun yg tinggal hanyalah tul4ng belul4ng yg telah reput, Wahai sahabat ku sekelian,

Sesibuk mana pun kita jangan lah kita lupa akan mereka, Apalagi yg sudah lanjut usia , Jangan lah ditinggalkan seorang diri, Lebih kan perhatian kpd mereka.

Pesanan Saya, Hargailah Orang tuamu selagi masih ada,jika dah tiada menyesal tiada guna lagi,walaupun menangis keluar air mata darah sekalipun..kesalan hidup anda sensara dan tidak aman.

Sekian terima kasih, dipersilakan share jika bermanfaat untuk anda semua.

Sumber : facebook

BACA JUGA : MAKANAN TELAH DIHURUNG SEMUT, ADAKAH SELAMAT DAN BERSIH DIMAKAN?

Mesti ramai tertanya persoalan ni kan. Makanan yang betul2 kita nak makan, baru tinggal tak sampai sejam, dah dihurung semut. Adoi.. Jadi, nak buang ke atau kuis2 semut tu dan terus makan?

Kami cadangkan, lebih baik untuk buang, jika banyak sangat semut yang dah kerumun.

Walaupun tabiat semut memang tidak seperti lalat, namun adakah kita pasti semut tidak merayap di tempat yang kotor sebelum menghurung makanan kita?

Tidak mustahil jika semut tersebut membawa bakteria dan kotoran lain pada kakinya. Sudah tentu, makanan yang telah dihurung oleh semut dalam kuantiti yang banyak harus diragui kebersihannya.

Oleh itu, elakkan menjamah makanan yang dihurung oleh semut dalam jumlah yang banyak .

Gunakan deria LIHAT, HIDU DAN RASA sebelum makan.

Jaga kebersihan. Elakkan keracunan makanan

Sumber: Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan, Kementerian Kesihatan Malaysia.