‘Sis Ke Yang Vir4l Dulu, Abang Kakak Jaga Adik Sorang Satu.’ Kisah Kembar Tiga Tarik Cvri Perhatian Ramai

Tidak dinafikan mengandungkan anak kembar ini banyak cabarannya berganda untuk memastikan anak-anak mendapat keperluan yang sempurna.

Siapa yang tidak gembira dikurniakan anak kembar. Sudah tentu ramai wanita mempunyai impian begitu. Bayangkan dua kali hamil, anak dah empat.

Begitulah rezeki buat puan Sharla Rose dan suami dikurniakan dua kali kehamilan dengan kembar iaitu kembar dua dan kembar tiga yang kesemuanya perempuan. Keseluruhan anak enam orang termasuk anak sulung lelaki.

Kisahnya sebelum ini viral ketika anak kembar tiga dijaga oleh anak-anak yang lain. Lebih kagum semuanya diuruskan dengan sempurna tanpa bantuan pembantu rumah.

Menerusi facebook miliknya beliau berkongsi kembali menarik perhatian warga net menerusi pelbagai pertanyaan mengenai anak kembar. 


Comel! Gambar terkini. Dah besar anak-anak kembar ni. 


Gambar yang pernah viral sebelum ini

“Sis ke yang viral dulu yang abang kakak jaga adik sorg 1 tu?”

Ya sis. Maaf ya kalau tak sempat nak reply komen sis dekat post saya.

Tak amalkan makanan tambahan 

“Sis ada ambil supplement apa-apa ke atau ada petua ke yang boleh share?”

Jujur saya takda ambil apa-apa ubat atau amalkan petua. Mungkin rezeki dan keturunan belah suami saya ramai twins.

Pantang, suami uruskan 

“Macam mana la jaga masa dalam pantang? Ada maid ke mak ke yang jaga? “

Dalam pantang dari anak 1st sampai triplet semua suami yang jaga. Saya cuma berpantang menyusukan baby dan jaga diri sndri je. Yang triplet malam-malam  saya susu kan 2 org, baby lagi seorang suami jaga bg susu botol..sbb dia  tak ada susu.

Siang sebelum pergi kerja suami mandi kan anak-anak semua dulu, masak, uruskan saya mandi, tungku, bengkung, param pilis sume dia uruskan dulu. Dah complete semua baru dia pergi kerja..

Koleksi gambar ketika kecil

“Kembar lahir cukup bulan ke sis?”

-Twin 36 weeks (1.9kg,1.8kg) normal, triplet 28week (1kg,1.1kg,1.2kg) czer.

“Sis ada plan nak tambah baby lagi ke lepas ni?”

-Dulu masa triplet kecik mmg tak terfikir nak tmbh baby lg.. tp bila semua dh besar sikit ni rasa rindu nak ada baby lagi hihi tapi masih merancang lg. Inshaa Allah andai ada rezeki saya terima 


“Anak lelaki ada sorg je yang lain perempuan. Tak risau dia jadi lembut ke sis?”

Alhamdulillah setakat ni saya dan suami sangat menjaga batas-batas dia sebagai seorang anak lelaki, mainan,pakaian, sifat dia semua kami jaga agar menjadi sorg lelaki. Disebabkan adik-adik  semua girl, jadi dia bersifat lembut dgn adik dan dia tak bercampur dengan anak-anak yang lain yg sebaya dia di kawasan rumah saya yang dah mula lepak-lepak, lumba basikal dan masalah sosial. Alhamdulillah, dia bertanggjawab dan rajin bantu kerja rumah, main dan layan adik-adik je..

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: keluarga