SETIAP HARI BERI MAK4N KVCING DI PANTAI IRAMA.TINDAK4N ABANG INI MENDAPAT PERHATI4N NETLZEN.

LAZIMNYA, kita sering lihat kucing jalanan yang terbiar mendapat perhatian individu prihatin yang sanggup menghabiskan duit demi membeli makanan untuk haiwan kesayangan Rasulullah SAW setiap hari.Ia adalah sebagai satu inisiatif bagi membantu kucing terbiar untuk diberi makan terutamanya sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang kita sedia maklum menyebabkan haiwan ini sukar untuk mendapatkan makanan.











Setiap hari pulang dari kerja ,dia terus ke pantai untuk memberi makan kucing tersebut.Usaha murni ini akan diteruskan selain mengajak lebih ramai pencinta haiwan untuk turut serta menyumbang sama ada dari bentuk kewangan mahupun bekalan makanan kucing bagi membantu haiwan terbabit.

Alhamdulillah…Atas permintaan, saya bertemu dengan abang ni sekali lagi. Ramai yang bertanya khabar sama2 ingin membantu. Min cuba cari maklumat dan PM untuk bertemu dengannya.

Tepat jam 6.10 petang, abang ni sampai dr tempat kerja terus ke sini untuk memberi makan kucing2 . 50 KM, berulang alik dgn motorsikal setiap hari.Di dalam motorsikalnya hanya makanan, bekalan ubat untuk kucing.Tersentuh hati..semua makanan, bekalan ubat adalah dari hasil titik peluh bekerja. Walaupun upah tidak seberapa tp mampu menjamu si bulus di sini.


Berbekalkan sepasang pakaian yg sama, berlari2 si bulus menyambut kehadiranmu. “Shahrul”…walaupun nama tidak terkenal, namun pasti dijulang disisiNya. Sungguh mulia hati mu.Ya Allah, kau permudahkanlah urusan wira yang tidak didendang ini.”Unsung Hero”















Sumber : HelloKelantan