Saintis Buktikan Putaran Bumi Mungkin Terhenti Jika Umat Islam Tidak Menunaikan Solat. Apa Akan Terjadi Sekiranya Putaran Bumi Terhenti. Jawapan Saintis Ini Buat Ramai Terkedu

Saintis Buktikan Putaran Bumi Mungkin Terhenti Jika Umat Islam Tidak Menunaikan Solat. Apa Akan Terjadi Sekiranya Putaran Bumi Terhenti. Jawapan Saintis Ini Buat Ramai Terkedu | Sunita Williams, seorang wanita India pertama yang pergi ke bulan pada tanggal 9-07-2011. Kembalinya dari bulan terus memeluk Agama Islam . Dia berkata ”Dari bulan seluruh Bumi kelihatan hitam dan gelap kecuali dua tempat yang terang dan bercahaya.

Ketika aku lihat dengan teleskop, ternyata tempat itu adalah Mekkah dan Madinah. ”Di bulan semua frekuensi suara tidak berfungsi, Tapi aku masih mendengar suara azan.

Prof Lawrence E Yoseph : Sesungguhnya kita telah berhutang besar kepada umat Islam dalam Encyclopedia Americana menulis,

“Sekiranya orang-orang Islam berhenti mengerjakan tawaf ataupun solat di muka bumi ini, nescaya akan terhentilah perputaran bumi kita ini, kerana rotasi dari super konduktor yang berpusat di Hajar Aswad, tidak lagi memancarkan gelombang elektromagnetik.”

Menurut hasil penelitian dari 15 Universiti : Menunjukkan Hajar Aswad adalah batu meteor yang mempunyai kadar logam yang sangat tinggi, iaitu 23,000 kali dari baja yang ada. Beberapa astronot melihat satu sinar yang teramat terang memancar dari bumi, dan setelah diteliti ternyata dari Kaa’bah.

Super konduktor itu adalah Hajar Aswad, yang berfungsi bagai mikrofon yang sedang siaran dan jaraknya mencapai ribuan kilometer jangkauan siarannya. Prof Lawrence E Yoseph – Fl Whiple menulis

“Sungguh kita berhutang besar kepada orang Islam, solat, tawaf dan tepat waktu menjaga super konduktor itu…”

Para astronot telah menemukan : bahawa planet Bumi itu mengeluarkan radiasi. Radiasi yang berada di sekitar kaa’bah ini memiliki karakteristik dan menghubungkan antara Ka’bah di planet Bumi dengan Kaa’bah di alam. Di tengah-tengah antara kutub utara dan kutub selatan, ada suatu area yang bernama ‘Zero Magnetism Area’, ertinya adalah apabila kita mengeluarkan kompas di area tersebut, maka jarum kompas tersebut tidak akan bergerak sama sekali karena daya tarik yang sama besarnya antara kedua kutub.

Itulah sebabnya jika seseorang tinggal di Mekah, maka ia akan hidup lebih lama, lebih sihat, dan tidak banyak dipengaruhi oleh banyak kekuatan graviti. Pernah tak kita terfikir apa yang akan terjadi jika bumi ini berhenti berputar? Hasil kajian sains bertahun, jawapan mengejutkan saintis ni buat ramai sentap. Meny3ramkan. Teruskan baca, ada video dan gambar.

10 PERKARA YANG BAKAL TERJADI BILA

1. Semua Benda Akan Tiba-Tiba Mempunyai Halaju 1000 batu/jam (atau 1600km/h) Dan Bergerak Ke Arah Timur

Bayangkan jalan lurus, takde polis, cuaca baik, kita naik kereta Lamborgini dengan kelajuan maksimum 1600 km/h dan tiba-tiba ada ayam melintas depan kita, apa yang kita akan buat adalah menekan brek kuat-kuat.

Bila kereta berhenti, kita tidak berhenti (kalau tak pakai seatbelt la) tetapi mel4mbung keluar dengan kelajuan 1600 km/h. Dan itulah yang akan terjadi bila bumi berhenti berputar. Dan kita semua akan terc4mpak ke arah timur dengan kelajuan tersebut. Allahu.

2. Dalam Tempoh Kurang 2 Minit, Ombak Tsunami Dari Laut Mengh4ntam Daratan

Tak payah tunggu lama, jika kita selamat sebab sempat berpaut kat benda sainsyang pacak kuat di tanah, kurang 2 minit, tsun4mi gerg4si akan mel4nda dan mengh3ntam daratan.

Ini terjadi kerana pergerakan meng3jut tektonik dan batuan bawah bumi membuatkan ombak lautan terus meloncat dan jadi tsun4mi skala yang sangat besar. Jika kita jauh di daratan, alhamdulillah, tetapi jika kita berada kawasan persisiran pantai memang hanya sempat mengucap je lah.

3. Semua Laut Berp3cah Jadi Dua, Daratan Jadi Satu

Akibat impak Bumi berhenti berputar, dan semua pun bergerak ke timur; situasi ini membuatkan semua tujuh lautan dunia akan berp3cah jadi dua. Satu akan ke utara, dan satu akan ke selatan.

Manakala, daratan pula, alhamdulillah akan bersatu di kawasan Equotiral (Khatulistiwa) Bumi dan membentuk daratan yang sangat besar.

4. Bandaraya Persisiran Pantai Semua Lenyap Sekelip Mata

Takyah bayang la New York Ke, Los Angeles Ke, Jakarta ke, Kuala Lumpur ke, Tokyo ke, InsyaAllah semua bandar ni akan lenyap ditengg3lami air.

5. Kalau Ada Yang Selamat, Kebuluran Melanda

Bila semua b3ncana sudah berhenti, keadaan menjadi tenang seketika. Yang berjaya hidup akan cuba cari apa-apa yang boleh dibuat makanan. Makanan menjadi sangat t3ruk sebab tanaman apa pun takda. Pep3rangan puak mungkin berlaku bagi mendapatkan sumber makanan.

6. Siang 6 Bulan, Malam 6 Bulan

Yang ni paling best. Bayangkan kita hadapi waktu siang 6 bulan, dan malam pula 6 bulan. Tak dapat nak dibayangkan oleh akal kan. Tapi itulah realitinya yang bakal terjadi. Bila dah 6 bulan siang, mesti dapat rasa kan suhunya macamana kan. Masa tu memang sangat perlukan kipas angin atau seangkatannya. Tu pun kalau masih ada.

7. Akan Hanya Ada 2 Musim Sahaja

Bila ada dua waktu sahaja, musim pun akan turut serta. Ada dua musim saja nanti. Musim panas dan musim sejuk. Dapat agak tak bagaimana manusia dan hidupan lain nak hidup dalam keadaan tu? Kembali la baca buku sejarah ye.

8. Daya Magnetik Bumi Hilang

Daya magnetik bumi ni, selain dari jadi penunjuk arah kompas, sebenarnya ada fungsi paling penting sekali iaitu menjadi perisai kepada sinaran kosmik yang beradiasi tinggi dari matahari. Bila bumi berputar seperti sekarang, daya magnetik akan terhasil, bila bumi berhenti, daya magnetik pun akan berhenti. Bila daya magnetik berhenti, maka perisai bumi pun turut berhenti. Allahu. Dan apa akan terjadi seterusnya?

9. Sinaran Radiasi Matahari Akan Bu nuh Semua Hidupan

Dari masa ke masa, bumi akan bertukar jadi seperti Planet Marikh. G3rsang tiada kehidupan. Dan manusia dan kehidupan lain akan m4ti. Innalillah.

Amacam? Sudah takut ke bila dengar apa akan jadi bila bumi berhenti? Bunyi macam perkara kecil je kan. Tarian Keke atau Tik Tok ko tu yang lebih utama kan. Namun, jangan lah risau. Saintis jangkakan yang bumi memang akan benar-benar berhenti satu hari nanti. Aah ye.

Tapi dalam tempoh 18 bilion tahun lagi. InsyaAllah. So dah lega kembali? Nak sambung main Mobile Legend semula? Ish ish ish. Nikmat mana yang kamu nak dust4kan? Sekarang kita dah tau apa yang terjadi kan? Apakah yang melengahkan diri kita dari bertaubat? Jom SHARE artikel ni supaya lebih ramai terasa insaf dan kembali beriman kepada Allah SWT.

Video