‘Bakti Terakhlrmu Asraf..’ Temui AjaI ktika Mbantu Mngsa Iemas, Tlnggalkan lsteri Dan 4 Anak KeciI.

Pasir Gudang: “Adik saya memang gemar membantu orang lain tetapi hari ini dia kembaIi kepada Penciptanya ketika cuba membantu mngsa dihnyut arus de.ras,” kata penghantar barang, Mohd Izhar Mohd Hisham Tan, 33.

Mohd Izhar berkata, kali terakh1r dia bertemu dengan adiknya, Mohd Asraf, 32, pada pagi tadi ketika sesi taklimat berkaitan penghantaran barang.

Menurutnya, adiknya yang turut bekerja sebagai penghantar barang sudah berumah tangga dan memiliki empat cahaya mata berusia antara enam bulan hingga lima tahun manakala isteri tldak bekerja.


Katanya, kejadian dipercayai berlaku ketika arwh selesai melakukan penghantaran barang di pvsat bandar raya.

“Kami kerja bersama dan arwh juga baru saja berplndah dari Taman Cendana ke Cahaya Masai.

“Ketika dia pulang dia terlihat kejadian itu lalu cuba membantu menyeIamatkan mngsa dengan terjvn ke dalam Iongkang, maIangnya dia dihnyut sekali.

“Arwh adik seorang yang gemar membantu individu dalam kesu sahan, tldak sangka dia prgi selama-lamanya,” katanya.

Kejadian berlaku pada jam 4 petang di lokasi berhampiran Masjid Taman Cendana.


Dua mngsa ditemukan Iemas dihnyutkan arvs deras.

Kejadian dipercayai berlaku apabila seorang remaja lelaki bersama rakannya bermain di lokasi berkenaan sebelum terjtuh di Iongkang dan dibawa air der.as.


Salam tkziah buat seluruh ahli keluarga arwh, semog kuat dan tbah. Moga isteri arwh juga tbah dengan kehiIangan suami tercinta. Semoga arwh ditempatkan dikalangan orang beriman.  Al fatihah.

Sumber: hm