Assalamualaikum,

Barangsiapa yang membaca doa ini sebanyak 25 kali selepas subuh dan maghrib. Jika mana ia mati. Maka matinya dalam keadaan mati syahid dan kematiannya adalah husnul khatimah. Jadikan amalan ini setiap hari. AAMIIN.

“Allahumma barikli fil maut wa fima ba'dal maut”

Ya Allah berkatilah aku semasa mati dan selepas mati”

Sayyidah 'Aaishah RA pernah bertanya kepada Nabi SAW

"Adakah ia betul Itu yang Syahid hanya satu siapa yang terbunuh di jalan Allah?

Rasulullah SAW "Wahai 'Aaishah! Jika Itulah yang terjadi kepada Kemudian orang yang mati syahid dari umatku akan menjadi sangat sedikit, sesiapa yang berkata

“Allahumma barikli fil maut wa fima ba'dal maut” dua puluh lima kali setiap hari dan meninggal dunia di tempat tidurnya, Allah akan memberinya pahala syahid "

Diriwayatkan oleh Imam Al Tabarani rahimahullah.:

Baca Juga : MANFAAT SERTA FADHILAT SHALAWAT KAMALIYAH

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Barang siapa yang selalu membaca shalawat kamaliyah 70 kali di waktu antara solat maghrib dan isya', Allah SWT akan memberikan kekuatan dalam hal hafalan / hafalannya kuat, tidak mudah lupa.


Allahumma sholli wasallim wabaarik 'alaa sayyidinaa Muhammadin wa'alaa aalihii kamaalaa nihaayata lika maalika 'adada kamaalihi.

Artinya:

Ya Allah limpahkanlah rahmat keselamatan dan berkah kepada junjungan kami Nabi Muhammad dan kepada keluarganya sebagaimana tiada batas akhir bagi kesempurnaanMu, sebanyak hitungan kesempurnaanNya.

Manfaat dan fadhilat shalawat ini adalah :

Apabila dibaca satu kali pahalanya sama dengan membaca shalawat 10000 (sepuluh ribu) kali, apabila dibaca 700 (tujuh ratus) kali dapat menjadi tebusan bebas dari api neraka.

Jazakallahu khairan.