PILU 2 Tahun Tuan Dah Ti4da, Ramai Sebak Lihat ‘Si Oyen’ Set1a Tvnggu Tepi Kubvr | Kucing sering dilih4t sebagai ha1wan yang manja malah setiap kelet4hnya pasti akan mengh1burkan hati sesiapa sah4ja. Akan tetapi, siapa s4ngka kucing juga boleh menjadi ha1wan yang set1a seperti k1sah ‘si Oyen’ ini.

Dah 2 tahun Ab4h ‘perg1’, Nana masih set1a zi4rah hari-hari tanpa jemu

Menerusi group Facebook Kel4b Pencinta Kucing Malaysia, Hazlynn Nozi berk0ngsi beber4pa f0to memp4merkan ‘si Oyen’ yang begitu set1a menvnggu di tepi kubvr bapanya. Menurutnya, ha1wan itu yang diken4li sebagai Nana akan menz1arahi pus4ra tersebut sejak 2 tahun lep4s setiap hari.

Tiap pagi balik rumah dengan tap4k kaki bas4h, tu ta4nda baru balik dari kubvr

Diseb4bkan tanah perkvburan terletak berhamp1ran dengan rumah, kucing jantan ini akan menz1arah pus4ra bapanya setiap pagi. Bahkan, ‘si comel’ ini kad4ngkala akan tiba lebih aw4l setiap kali mereka sekelvarga dat4ng menz1arahi kubvr Allahy4rham.

Mesti dia dilay4n dengan baik dan sangat dis4yangi… dia bukan dudvk saja tu, mesti ada doa & z1kir sekali

Perk0ngsian Hazlynn ini terny4ta menjent1k perasaan para netizen. Selain ber4sa sebak melihat keset1aan ‘si Oyen’, ramai juga antara mereka yang berk0ngsi pend4pat bahawa inilah hikmah jika seseorang itu berbuat baik dengan haiwan.

Sumber: FB Kelab Pencinta Kucing Malaysia (Hazlynn Nozi)